13 Şubat 2015 Cuma

HAVA KUVVETLERİ KISA DÖNEM

http://bilenadamlar.blogspot.com/2015/02/hava-kuvvetleri-kisa-donem.html

Vatani görevini Hava Kuvvetlerinde yapacak olan arkadaşlar için bilgi paylaşımında bulunmak istiyorum. Öncelikle eğer havacıysanız rahatsınız bunu bilin.
Her havacı erbaş ve erin ilk durağı Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığıdır. Kısa dönem askerlerin burada 21 günü geçer. Çok hızlıdır siz nereye geldim ben derken bir bakmışsınız gidiyorsunuz. Acemi birliğine giderken öyle bavullar dolusu eşya taşımayın. Getirdiğiniz sivil eşyaların kullanımı yasak. Devletin verdiği istihkakları kullanmak zorundasınız. Ama dilerseniz yedek birkaç iç çamaşır ve çorap götürebilirsiniz. İç çamaşırların rengine takılmayın kimse açıp kontrol etmiyor. 3 hafta aşamalı olarak geçiyor. İlk hafta temel askeri disiplin, ikinci hafta tüfek ve atış eğitimi ve son hafta yemin töreni provasından ibaret. Son hafta ilk okul çocukları gibi bol bol uygun adımda yürürsünüz. Son haftanızda usta birliğiniz açıklanır. Nereye gideceğinizi bilirsiniz artık. Kafanızda şekillenmeye başlar askerliğin asıl kısmı. Ben Diyarbakır 8. Ana Jet Üssünde tamamladım askerliğimi. İlk duyduğumda şüphelerim vardı neyle karşılaşacağımı bilmeden kara kara düşünüyordum. Ama aklınıza hiç kötü şeyler getirmeyin on numara bir yer. Ben bir daha olsa yine giderdim severek. Kısa dönemseniz ve büyük bir alaydaysanız şanslısınız. Komutanların tutumu bile farklı oluyor kısa dönemlere. Size uzmanlığınıza göre fikir danışabilirler oturup sohbet edebilirler askerliğiniz rahat ve hızlı geçer. Usta birliğinde sivil eşyalarınızı kullanabilirsiniz yani yatarken giymek için pijama şort tişört mevsimine göre hangisi uygunsa götürebilirsiniz. Askerlikte iki zor dönem vardır; birincisi acemi birliğindeki ilk günleriniz, ikincisi ise usta birliğindeki ilk günleriniz. Bu zorlukları atlatmanın en kolay yolu ise kendinizi o psikolojiye sokmak ve bulunduğunuz ortamda kalacağınız süreyi hesap edip sivile dair pek düşünmemek. Gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder