13 Şubat 2015 Cuma

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YETİŞTİRME PROGRAMI (ÖYP)

http://bilenadamlar.blogspot.com/2015/02/ogretim-gorevlisi-yetistirme-programi.html

ÖYP nedir ne işe yarar gibi soruları çevremde çok fazla duymaya başladım ve bu konuyu burada ele almak istedim.
ÖYP açılımından daha net anlaşılacağı üzere Öğretim Görevlisi Yetiştirme Programıdır. YÖK tarafından düzenlenir. Ve yüksek lisans yerleştirmeleri için genel bir atama şeklidir. Bir kısım üniversiteler bunu kendileri gerçekleştirmektedir. Ama yoğun olarak bu organizasyonu YÖK düzenler. Bu programa başvuruda bulunabilmek için 3 temel gereksiniminiz var; 4 yıllık lisans mezunu olmak/olabilmek, ALES puanı almış olmak ve YDS puanına sahip olmak.  Bu üç temel kazanımdan en önemlisi ALES puanınızdır. Çünkü ÖYP puanı oluşturulurken bu üç temel öğenin ağırlıkları göz önünde bulunur. Bir formül oluşturmak gerekirse; ÖYPpuanı=ALES(%60)+LisansMezuniyetOrtalamanız(%25)+YDS(%15)
Formülden anlaşılacağı üzere en önemli ağırlık ALES sonucuna verilmiştir. İyi bir ALES puanı sizi avantajlı bir konuma getirecektir. ÖYP’nin ayırt edici avantajlarından birisi aynı zamanda Araştırma Görevlisi olarak çalışabilmeniz ve atama için önde olmanız. Dezavantajı ise bunu YÖK ün öngördüğü üniversitelerde yapmanız gerekmesi. Artılar ve eksiler göz önüne alındığında çok fazla bir seçeneğiniz yoksa hiç düşünmeyin. ÖYP başvurularını YÖK sitesinden takip edebilirsiniz. Yılda iki defa atama yapılıyor. Mevcut kriterlere sahipseniz yapmanız gereken tek şey başvuruda bulunmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder